2008. április 10., csütörtök

Magos burgonyás pogácsa ( anti candidás )

Sokan nem tudják rólam, de én nem tudok pogácsát sütni. Gyerekkorom egyik nagy kedvence az anyukám -féle krumplis pogi, az a jó lapos, bevagdalt tetejű, puha finomság, melyet ki tudja miért, nagyon ritkán készít Anyu, még ha kérem sem sikerül összehoznia, pedig nem hiszem, hogy a sajtos sokkal bonyolultabb, oszt az mégis gyakrabban kerül az asztalra … hjaj, na mindegy! Szóval, jelentem sok évi gondolkodás után magam is megindultam az úton, úgy tűnik megértem a pogácsasütésre vagy csak megelégeltem a várakozást a hazaira ;o) A lényeg, hogy nemrég már készült a konyhámban burgonyafánk, tegnapelőtt candida diétán szenvedő barátosném számára szódabikarbónás krumplis pogi és néhány napon belül jöhet a premier: megsütöm Sajtkukac élesztős, vegán pogácsáját. Kíváncsi vagyok az eredményre, mesélek majd!






Magos burgonyás pogácsa ( anti candidás )


Legyen a kezed ügyében:

30 dkg héjában főtt burgonya

50 dkg tk. tönkölyliszt

10 dkg hajdinaliszt

1 dl olaj

3 evőkanál szezámsó

2 mokkáskanál szódabikarbóna

2,5 dl víz

szezámmag ill. lenmag a szóráshoz


Így használd a hozzávalókat:

A krumplit pucold meg és törd össze, keverd hozzá a liszteket, az olajat, ízesítsd a szezámsóval ( az enyém elbírt volna egy kis tengeri sót is ), jöhet a szódabikarbóna és a 2,5 dl langyos víz is. Alapos összegyúrást követően kinyújtottam, kiszaggattam ( én mini darabokat gyártottam ), megszórtam a magok valamelyikével és sütőpapíros tepsin, 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. A gyerekek is szerették!


Forrás: Wikipedia

2 megjegyzés:

  1. másféle teljes kiőrlésű lisztből is lehet csinálni? Pl. rozslisztből?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen!

    Sajnos a rozslissztel nincs sok tapasztalatom, mert én allergiás vagyok rá :( Teljes őrlésű búzával azonban biztosan működik :)

    Kellemes Karácsonyt!

    Kata

    VálaszTörlés